Monday 10 August 2015

Punca Gout dan Rawatan Alternatif Mudah

Penyakit gout seakan biasa dalam kalangan masyarakat di Malaysia. Pelbagai variasiti makanan juga menjadi punca gout mudah berlaku dalam kalangan masyarakat. Gout bukan sahaja menyerang orang yang dah berumur, tetapi juga golongan muda sekita 20an. 

APA ITU GOUT ?

Gout adalah sejenis penyakit yang menyerang sendi akibat penghasilan kristal Uric Acid berlebihan dalam badan. Selalunya ia akan menyerang ibu jari kaki selain itu ia turut menyerang buku lali, lutut dan tangan. Ia berlaku semalaman atau lebih. 


APAKAH PUNCA GOUT? 

Punca gout adalah berpunca daripada penghasilan Uric Acid berlebihan dalam badan. Selalunya uric acid akan dikeluarkan melalui air kencing. Namun apabila badan menghasilkan uric acid berlebihan ia akan menghasilkan kristal tajam seperti jarum sekitar sendi dan membuatkan rasa sakit dan bengkak. 

Uric acid berlebihan terjadi apabila sesorang makan seafood, kacang, makanan yang diproses, gula berlebihan. 


CARA RAWAT GOUT 

Antara cara untuk merawat gout adalah mendapatkan rawatan dengan doktor. Terdapat ubat2 khas yang diberikan oleh doktor untuk mengurangkan rasa sakit gout. Namun, pengambilan ubat-ubatan ini berterusan akan mengakibatkan masalah buah pinggang dan berat badan akan menaik. 


JADI, APAKAH RAWATAN ALTERNATIF UNTUK MERAWAT GOUT? 

Bagi mengelakkan gout sentiasa menyerang dan anda mahu elakkan makan ubat berlebihan, terdapat supplement yang sangat sesuai untuk atasi masalah gout. 

--> BV ALFALFA <-- 

Ia dikenali bapa tumbuh-tumbuhan. Pengambilan BV Alfalfa setiap hari dapat mengurangkan rasa sakit sendi dan bengkak akibat gout. 

Kini anda tidak perlu ambil cuti sakit berlebihan akibat serangan gout yang melanda. 





BV Alfalfa sesuai diamalkan oleh semua golongan dan pelbagai peringkat umur. 
Jika anda berminat untuk dapatkan BV Alfalfa boleh terus contact emi ya :) 


Love Yourself More
Emilita Nazlina
017-3110580
The Diamond Circle

No comments:

Post a Comment