Monday 24 August 2015

5 Makanan Yang Bantu Hapuskan Selulit

Selulit, selulit, selulit! Nangis wanita sekalian bila tengok selulit sekitar kawasan peha, punggung, perut dan lengan. Sakitnya tuh disini..! 

Baiklah sebenarnya dari pemakanan pun boleh bantu atasi masalah selulit ni. Disini saya kongsikan 

5 Makanan Yang Bantu Hapuskan Selulit

1. Broccoli 

Apabila collagen dalam badan mengeras, ia akan terjadinya selulit. Broccoli mengandungi alpha lipoic di mana ia mengelakkan selulit terjadi. Amalkan makan 3-4 bahagian broccoli kukus setiap minggu. 




2. Buah Oren

Oren sangat membantu meningkatkan peredaran darah agar lebih baik. Ia juga membantu mengurangkan potensi selulit disebabkan oleh sel2 yang tidak sihat. 



3. Bawang putih

Seperti mana yang kita tahu bawang putih sangat baik untuk kesihatan kan? Selain untuk elakkan kanser dan turunkan kadar kolesterol, bawang putih juga baik untuk mengelakkan terjadinya selulit! 


4. Tembikai 

Ia adalah sejenis buah yang mempunyai sifat hidrasi yang tinggi. Tembikai membantu mengatasi masalah selulit dengan membetulkan peredaran darah. 


5. Tomato 

Kandungan lycopene dalam tomato sangat membantu peredaran darah yang baik. Selain itu, kandungan Vitamin C dalam tomato juga membantu menganjalkan kulit.




Semua makanan diatas mudah didapati kan? Gantikan junk food dengan makanan diatas. In shaa ALLAH masalah selulit dapat diatasi dengan mudah. 

P/s:
In case anda tak selera nak makan bawang putih, jom ganti dengan Garlic Tablet. Boleh tengok SINI

Love Yourself More
Emilita Nazlina
017-3110580
The Diamond Circle

No comments:

Post a Comment